Yhdeksän bloggaajan Tallinnamatka

Yhdenksän hurmaavaa bloggaajaleidiä suuntasi viime viikonloppuna Tallinnaan. Minulla oli ilo liittyä leidien seuraan, kohti uusia seikkailuja.
Reissuun lähtivät AnnukkaNettaPepi, MerviBikkeTaina, SannaMirah ja minä. (Nimien päältä klikkaamalla pääset jokaisen omaan blogiin) Uusia ihania ystäviä, unohtumattomia kokemuksia ja muutama kuvakin jäi käteen matkastamme.

Matkustimme Tallink Siljan aamulaiva M/S Starilla Tallinnan suuntaan. Laivassa meille oli varattu aamiainen upeilla keulamaisemilla varustettuna.
Maihinsaapumisen jälkeen siirryimme kävellen hotelli Tallink City Hotel:lle.
Päätimme jo laivassa huonekaverini Sannan kanssa, että me kysymme huoneluokan korotusta. Hotellissa olikin sen verran tilaa, että saimme Superior-huoneen 20€:n lisähinnalla.
Suosittelen ehdottomasti kysymään hotelliluokan korotusta, sillä tällä kympin lisähinnalla saimme selkeästi isomman huoneen pienillä, mutta mukavilla lisukkeilla.

Hotelliinkirjautumisen jälkeen lähdimme kiertelemään kaupunkia. Sannan kanssa kävimme virvokkeilla vanhankaupungin torilla olevassa ravintolassa. Kuumassa hellesäässä kylmä virvoke toimi erinomaisesti.

Seuraavaksi olikin erityisen ihana ohjelmanumero, sillä tiedossa oli kauneushoitoja!
Kauneushoitola Vanilla Sky kutsui meidän koko porukan salonkiinsa kokeilemaan erilaisia kauneushoitoja. Itselleni tehtiin keratiinihoito hiuksiin, ja voi kuinka hiukseni kiilsivätkin hoidon jälkeen.

Hoitola oli järjestänyt erinäisiä hoitoja meille, ja vuoroaan odottaville oli varattu kuohuviinä, kahvia ja teetä sekä hedelmiä. Aika ei todellakaan käynyt pitkäksi.

Illallinen syötiin pitkän kaavan mukaan Peppersack:ssa.

Herkullisten alkupalojen ja -maljojen jälkeen tilasim me jokainen mieluiset pääruoat. Kala- ja liharuoat vaikuttivat erityisen herkullisilta. Itselläni oli kuitenkin kanaa, joka ei ollut aivan minun mieleeni. Lisäksi tilasin vahingossa jälkiruoan,  joka sisälsi pähkinää. Sen avulla saatiin vähän jännitystä illan tunnelmaan, heh :)

Osa seurueestamme jatkoi Tallinnan yöelämään, mutta minä siirryin hotellihuoneeseen jo puolenyön aikaan.
Hotellin aamiainen oli oikein mukava ja monipuolinen. Oli aivan ihanaa syödä aamiainen rauhassa. Taisin viettää ravintolassa tunnin. Aamiaisen jälkeen riitti energiaa siirtyä asiaan, eli shoppailuun!

Lauantaipäivän shoppailuista ei tullut otettua kuvia, mutta voin kertoa, että Rocca al Maren kauppakeskuksessa tuli vietettyä tuntikaupalla. Löysin sieltä kolmet ihanat ballerinat ja muutaman pienen tuliaisen Muster-sisutuskaupasta.
Paluumatka kotiin lauantai-illalla oli Tallink Siljan m/s Superstarilla.
Väsyneitä matkustajia virkisti Star Comfort Class-lounge, johon meidät kutsuttiin. Miellyttävän rauhallisessa loungessa oli tarjolla pieni buffet, kahvit, teet ja virvokkeita. Näiden lisäksi saimme lukea päivänlehdet ja halukkaat katsoivat tv:tä. Minulle iPhonen ja iPadin lataaminen tulivat myös tarpeeseen.
Suosittelen lämmöllä maksamaan hieman ekstraa sitä, että saat matkustaa Tallinnaan Comfort-luokassa. Se tuo selkeä lisän matkustusmukavuuteen, ja on ehdottomasti hintansa väärti.

Ja tässä kaikki bloggaajaleidit harvinaisessa yhteiskuvassa:
Vasemmalta ylhäältä: Kauneushoitolan esimies, Pepi ja Sanna. Vasemmalta alhaalta: Bikke, Taina, Annukka, Netta, Mervi, Mirah ja minä.
Lämmin kiitos yhteistyössä olleille yrityksille ja huikealle matkaseurueelle. Matka oli unohtumaton!

*Postaus tehty yhteistyössä Tallink Siljan, Vanilla Sky:n ja Peppesack-ravintolan kanssa*

CONVERSATION

8 kommenttia:

1. Kiitos ihanalle kämppikselle mukavasta matkaseurasta ja hyvää Juhannusta ❤️

Vastaukset
    1. Sanna, eikun kiitokset sulle vielä menevästä seurasta ja kuoharilaseista ❤ ❤ ❤
      Toivottavasti nähdään pian uudelleen ja pääsen joskus katsomaan teidän kaunista kotianne!

2. oikein kivat kuvat sinulla ♥
    jotenkin tuntuu, että näihin fiiliksiin palataan vielä useammankin kerran :D

1. Pepi, pitää paikkansa: näihin tunnelmiin ja kuviin palataan uudelleen ❤
      Toivottavasti järjestetään uusi matka pian!

3. ♥varmasti kiva reissu! Ihanat Te!♥

Vastaukset
    1. Riitta Sinikka, voi kiitos kaunotar!
      Olipa ihanasta sanottu ❤
      Valoisaa jussia sulle siis!

Poista
  4. Nyt on jo ikävä takaisin, kun tuntuu, että Tallinnassa paistaa aina aurinko <3.
    (Kukkakauppias kyllä kertoi, että ihan tätä samaa kylmää vesisadetta on luvattu tälle viikolle sinnekin. Että ehkä ei nyt tuu juhannuksena poikettua, vaikka mies sitä ehdottikin ja muuten mulle olis hyvin käynyt).

Kivoja kuvia sulla :)

Vastaukset
    1. Ihnainen Annukka, kiitokset sulle ihanasta kommentista!
      Ja kiitos loistavasta matkaseurasta. Vielä tätäkin kautta haluan kiittää, kuinka kauniisti kirjoitit minusta blogissasi. Oikein posket punastuu ❤ ❤ ❤