Tallinnassa 2018

Hey murut!
Kiitos, kun vielä löysit tiesi blogiini!
Tässä on ollut neljä kuukautta radiohiljaisuutta, mutta nyt alkaa maa sulamaan ja onnellinen kirsikka heräämään talviunesta. Anteeksi, että tämä tahaton tauko tuli tähän ja että se kesti näin pitkään!
Taukoon on monen monta syytä, joista isoimpina oman yrityksen, Juhlakirsikan toiminta, jonka kasvava toiminta vie aikaa jatkuvasti enemmän ja enemmän.

Halusin näin aluksi laittaa teille kuvia ja hieman tekstiä meidän pienestä minilomasta.
Vietimme kolme päivää mr. J:n kanssa Tallinnassa viime viikolla.

JoJo jätettiin mummolaan ja aamun pikkutunneilla ajoimme Lahdesta Helsinkiin.
Tallinnan satamasta suuntasimme heti kauneushoitoon Viru-hotellin 2. kerroksesta löytyvään kauneushoitolaan. Minulle oli varattu jalkahoito ja kynsien geelilakkaus.
Tämä oli puolitoista tuntia rentoa hemmottelua kauniissa luottosalongissa. Si Stylessä on aina huikean hyvä palvelu sekä hoidoissa että vastaanotossa. Mr. J:kin sai vietettyä tämän ajan shoppaillen Virukeskuksessa.

Matkasimme ensimmäistä kertaa Tallinnaan autolla. Tämä oli lisäksi ensimmäinen matka, jonne lähdimme yhdessä Viroon 21 vuoden aikana. Eli oli jo aikakin!
Pidimme automme parkissa Virussa, vaikkakin hinta oli 29,50e/vrk. Virussa oli se etu, että tiesimme helposti, miten sinne ajaa ja auto on säältä ja mahdollisilta varkailta suojassa. Tästä varmuudesta oli mukava maksaakin.

Hotelliksi valikoitui St. Petersbourg -hotelli Tallinnan vanhasta kaupungista.
Hotelli oli ihanan yksilöllinen ja pieni hotelli aivan vanhankaupungin keskusaukion tuntumassa.
Palvelu oli aivan huippuluokkaa; aina kun saavuimme hotellin aulaan, vastaanottovirkailija nousi seisomaan ja tarjosi virvokkeita.  Huoneet siivottiin kaksi kertaa päivässä ja jälkimmäinen siivous oli ns. iltasiivous, jollon huone laitettiin iltavalaistukseen, verhot vedettiin kiinni, yöpöydälle jätettiin vesipullot ja suklaat ja sängyn viereen oli laitettu tohvelit käsinkirjaillun kankaan päälle, jotta hotellivieraan ei tarvi aamulla  laskea jalkoja viileälle lattialle. Ihan huikeaita!

Saimme huoneluokan korotuksen, ja pääsimme executive-huoneeseen, josta löytyi kaikkien mukavuuksien lisäksi pieni oleskelunurkkaus ja paljon kosmetiikkatuotteita kylpyhuoneessa.

Toisena päivänä pääsin nauttimaan puolentoista tunnin ultraäänikasvohoidosta. Meinasin jälleen nukahtaa kasvohoidon aikana, ja sehän on merkki siitä, että rentouttava kauneushoito on täydellisesti onnistunut. Si:n hintataso on mielestäni todella kohtuullinen ja nettivaraus toimii tosi selkeästi.
Lämmin kiitos Si Stylen tytöille laadukkaasta palvelusta!

Kävimme toisena päivänä kolme kauppakeskusta läpi. Ja voin kertoa, että miten helppoa olikaan, kun oli oma auto mukana! Löysimme muun muassa ison valaisimen olohuoneeseen, joka mahtui kevyesti auton takakonttiin muiden ostosten sekaan.

Suosittelen rohkeasti lähtemään Viroon autolla, sillä laivamatka oli todella edullinen ja helppous maissa on vertaansa vailla! Oli todella kätevää, kun oma auton on käytössä, eikä tarvi liikkua julkisilla ostoskeskuksiin tai satamaan. Lisäksi shoppailua ei tarvinut paljoa rajottaa, kun autoon mahtuu tavaraa aikas mukavasti. Liikenne on selkeää ja rauhallisella asenteella (ja navigaattorin avulla) matkaaminen menee huoletta.

Yksi Tallinnan kasvavimmmista kaupunginosista on Telliskivi, josta olen kertonut teille aiemminkin.
Alue on vanhaa tehdasaluetta, johon on muodikkaasti rakennettu upeita kahviloita ja ravintoloita. Alueelle on tullut vuoden sisällä myös monen monta "konttikauppaa", eli konttiin rakennettu kauppa tai ravintola. Telliskiven aukiolta löytää näitä konttikauppoja paljon, ja kesää kohden niitä kuulemma on tulossa paljon lisää. Telliskivi on siis edelleen Tallinna must-kohde.

Lounas viihtyisässä F-hoonessa. Jälleen :)

Tässä sellainen pieni kertaus meidän ihanasta matkasta Tallinnaan.
Yhteenvetona sanoisin, että käykää ihmessä Telliskiven alueella sekä ottakaa auto mukaan, jos mitenkään mahdollista!

Tulkaahan seuraamaan blogini virkeää Instagram-tiliä nimellä @onnellinenkirsikka
Juhlasuunnittelu-yritykseni tili löytyy nimellä @juhlakirsikka

CONVERSATION

2 kommenttia:

1. Olen huimannut saman että kannattaa mennä omalla autolla. Viimeksi jopa uskaltauduin jo ajamaan siellä❤️ Kiva reissu teillä ollut! Mukavaa vappua !

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katja, kiitokset sulle kommentista!
      Mäkin kyllä suosittelen autoilua Virossa, ei kannata pelätä. Ehkä päädyn kuskiksi ensi kerralla :D